Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
31 mars 2010 3 31 /03 /mars /2010 10:45

Am mai primit o imagine cu Turda secolului al XIX-lea (vedere din Cimitirul Central). De astă-dată sunt mai multe elemente care îi certifică autenticitatea:

De la stânga la dreapta se văd următoarele biserici:
1. Biserica Reformată-Calvină din Turda Veche, în perioada 1862-1906, fără turn (deci, după prăbuşirea primului turn în anul 1862);
2. Biserica Unitariană (str. Dacia)
3. Biserica Romano-Catolică
4. Biserica Răţeştilor (str. Gh.Lazar).
5. Chiar în dreapta se mai vede conturul unui biserici. Presupun că este fosta biserică greco-catolică numită “Biserica Sovagăilor” (amplasată la colţul str. Salinelor cu str. Dorobanţi), pe vremea când avea vechiul turn (în prezent, biserica are turnuri ortodocse, în stil bizantin, construite după 1948).

000 Turda sec XIX

Mă bucur că eroarea legată de vederea falsă a produs emulaţie între Prietenii mei, între Turdeni (scris cu literă mare!). Nu vă opriţi: mai trimiteţi, spre bucuria mea şi a celorlalţi.

Despre cum ne văd ASTĂZI alţii (care nu ne desconsideră, ci ne respectă, aşa cum suntem!), vă sugerez:
www.youtube.com/watch?v=BlWSaCi888s
www.youtube.com/watch?v=96WwphkfbKQ
Unul din filmuleţe pare a fi o selecţie din celălalt, dar merită văzute ambele. Repetitio …

Tot despre un fel de “vederi” :
- se pare că duminică va fi o zi aniversară, festivă, pentru blogul meu prin înregistrarea celei de-a 2.000-a trecere pe-aici a cuiva din România. După ce azi am înregistrat cea de-a 200-a trecere pe-aici a cuiva din Israel.
Mulţumesc tuturor, de oriunde ar fi, de oricâte ori ar trece pe-aici, pentru că blogul se vrea, exact aşa cum l-a definit unul dintre voi, a fi “băgat în seamă, că doară BLOGU-i GLOBU nostru informativ”!

Partager cet article
Repost0

commentaires

W
<br /> Așa cum am mai spus-o ,este o inițiativă lăudabilă și binecuvântată.Bravo Zamfir.<br /> <br /> <br />
Répondre
Z
<br /> <br /> Mulţumesc şi ... mi-au angajamentul să nu mă opresc.<br /> <br /> <br /> <br />